Pressemeddelelser

Ny sekretariatschef for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd (8. august 2016)

Sekretariaterne for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd flytter sammen og får ny fælles chef. Rådene beholder deres separate opgaver og bevillinger. Ny sekretariatschef for Frivilligrådet og Det Centrale Handicapråd bliver 44-årige Ulrik Kampmann, som er tiltrådt i stillingen pr. 1. august.

Innovativ høring: Hele Danmark inviteret til at nedbryde fordomme om handicap (31. september 2015)
Den 1. september lyder startskuddet til en digital høring, hvor alle danskere er inviteret til at komme med deres bud på, hvordan man kan nedbryde fordomme over for mennesker med handicap. Høringen bliver formidlet via online platformen TAG DEL, hvor alle kan bidrage med deres synspunkter og kommentere andres - det er en helt ny og mere interaktiv måde at afholde en høring på.

Transport-hjemmesider og -apps: Svært for mennesker med handicap (24. juni 2015)
Ny DCH-rapport. Manglende udnyttelse af digitale muligheder er med til at gøre det vanskeligt for mennesker med handicap at bruge offentlig transport. Nogle må fravælge det offentlige og i højere grad bruge dyre særordninger.

Det Handicappede Talkshow (23. september 2014)
Christina Davidsen (De Uperfekte, DR3) stiller skarpt på handicap og udfordrer en række kendte danskere i ’Det Handicappede Talkshow’.